فروش کابل شبکه لگراند فرانسه اصل | خرید از نمایندگی لاله زار

کابل شبکه یکی از تجهیزات کاربردی در دنیای امروزی است و برای برقراری ارتباط بین تمامی دستگاه های عضو شبکه به این کابل نیاز داریم. در واقع از این کابل برای انتقال اطلاعات مختلف در شبکه هایی مانند کامپیوتر، روتر، ذخیره سازی و سرور استفاده می شود. این کابل از یک دسته رشته تشکیل شده است که از طریق آنها جریان اطلاعات برقرار می شود. کابل شبکه همان کابل LAN است که کار کابل کشی آن چندان تخصصی نیست اما کار کابل کشی WAN بر عهده اپراتور است. اگر این کابل را باز کنید و روکش ها را بردارید، ساختاری 8 سیم پیدا خواهید کرد. کابل LAN در واقع از 4 جفت کابل رنگی تشکیل شده است که به هم پیچیده شده اند. هر دو جفت سیم در این سازه دارای اختلاف مغناطیسی یکسانی هستند، اما اختلاف فاز آنها 180 درجه است که نویز را به کمترین مقدار ممکن کاهش می دهد.

ساختار جفتی این کابل ها از کابلی با رنگ اصلی قهوه ای، سبز، آبی و نارنجی تشکیل شده است که به کابل دیگری با رنگ ثانویه سفید پیچ ​​خورده است. بعد از این ساختار به شیلدینگ یا محافظ می رسیم که به طور کلی دارای دو مدل کابل شبکه کابل شبکه UTP و کابل شبکه STP می باشد. UTP به معنی جفت تابیده بدون محافظ است که به معنای کابل جفت تابیده بدون محافظ است و STP به معنای جفت تابیده محافظ محافظ است که به معنای کابل جفت تابیده محافظ است. این شیلد نقش مهمی در ساخت کابل LAN دارد و وظیفه اصلی آن کاهش تداخل و نویز الکترونیکی است. هسته استفاده شده در کابل شبکه نقش مهمی در سرعت انتقال اطلاعات دارد و مس یکی از بهترین و پرکاربردترین فلزات به عنوان هادی یا هسته کابل ها است.

برنامه کابل شبکه
علاوه بر کابل های شبکه جفت تابیده، انواع دیگری از کابل های LAN نیز موجود است که هر کدام کاربرد خاصی دارند. اساسا کار کابل شبکه انتقال داده است اما داده ها انواع مختلفی دارند و برای هر نوع داده یکی از پرکاربردترین کابل های شبکه کابل کواکسیال است که از مس و با ساختاری چند لایه ساخته شده است. ، در برابر عوامل خارجی و محیطی مقاومت بالایی دارد. کابل کواکسیال برای انتقال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال استفاده می شود و بهتر از کابل جفت تابیده در فواصل طولانی تر عمل می کند. مهمترین کاربرد این کابل در زندگی روزمره استفاده از آن به عنوان کابل آنتن تلویزیون است. نوع دیگری از کابل شبکه، کابل فیبر نوری است که از امواج نور برای انتقال اطلاعات استفاده می کند و ساختاری از الیاف شیشه دارد. در کابل های فیبر نوری دیگر سیم مسی وجود ندارد و مهمترین مزیت این کابل ها در مقایسه با کابل کواکسیال و کابل جفت تابیده، سرعت و پهنای باند بالاتر آنهاست.

یکی از مهم ترین کاربردهای این کابل اینترنت فیبر نوری است که نسبت به اینترنت کابلی معمولی سرعت بیشتری دارد. کابل های زوج به هم تابیده بسته به ساختارشان سرعت و پهنای باند متفاوتی دارند و در نتیجه برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به تفصیل به آن ها خواهیم پرداخت. نام کابل های شبکه جفت پیچ خورده برگرفته از پیشوندی به شکل گربه است که به معنای دسته بندی است. بعد از این پیشوند یک عدد نشان دهنده تولید کابل قرار می گیرد و بسیاری از مشخصات مهم کابل از جمله سرعت و پهنای باند با توجه به این اعداد مشخص می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد، کابل جدیدتر و پیشرفته تر است.

شرکت لگراند تامین کننده تخصصی سیم، کابل و تجهیزات شبکه است.

انواع کابل شبکه LAN
LAN به یک شبکه محلی اشاره دارد که کامپیوترها را در یک ساختمان یا یک منطقه جغرافیایی خاص به هم متصل می کند. این اتصال می تواند بی سیم یا سیمی باشد. در این میان ارتباط با استفاده از کابل UTP LAN بسیار کاربردی است و نسل های مختلفی از این مدل کابل در بازار وجود دارد که به کابل های cat معروف هستند. تفاوت اصلی این نوع کابل ها در میزان نویز و پهنای باند است. هر نسل جدیدی که تولید می شود نویز کمتر و پهنای باند بیشتری دارد.

کابل شبکه لگراند

کابل شبکه cat5
این کابل شبکه در دسته کابل های اترنت قرار می گیرد و یکی از پرکاربردترین انواع کابل های موجود در بازار است. در حال حاضر نسل های بعدی که سرعت بالاتری دارند تا حدودی جایگزین این کابل ها شده اند اما همچنان در بسیاری از مواقع از این کابل برای اتصال اینترنت خانگی استفاده می شود. این کابل دارای سرعت 100 مگابایت بر ثانیه و پهنای باند 100 مگاهرتز تا فاصله 100 متری می باشد. کابل Cat5 برای انتقال سیگنال های تلفن و ویدئو استفاده می شود. برای اتصال این کابل از یک کانکتور RJ45 و یک کانکتور پانچ اوت استفاده شده است. بیشتر این نوع کابل ها بدون حفاظ استفاده می شود و با وجود اینکه از 4 جفت سیم تشکیل شده است، در عمل فقط از دو جفت استفاده می شود و دلیل آن کاهش شدت نویز است. طبق استانداردها، کابل های این دسته باید حداقل 8 دور در هر فوت داشته باشند. قسمت رسانای این کابل شبکه به دو صورت سیمی و رزوه ای موجود است و نوع رزوه ای آن انعطاف پذیرتر و مستحکم تر است.

کابل شبکه cat5e
این کابل نسل بعدی کابل cat5 ارتقا یافته است که برای انتقال سیگنال ویدئویی، تلفن و کابل شبکه اترنت استفاده می شود. این نوع کابل از 8 سیم تشکیل شده است که دو سیم آن وظیفه ارسال اطلاعات و دو سیم دیگر دریافت اطلاعات را بر عهده دارند. 4 سیم دیگر این کابل شبکه وظیفه کاهش نویز را بر عهده دارند. سرعت این کابل ها یک گیگابایت بر ثانیه است و نسبت به نسل قبلی خود سریعتر است و در برابر نویز و تداخل الکترومغناطیسی مقاومت بیشتری دارد. در حال حاضر کابل شبکه cat5e در کشورهای جهان سوم کاربرد زیادی دارد و بیشترین کاربرد را در شبکه های خانگی و ادارات کوچک دارد.

کابل شبکه cat6
این کابل نسبت به کابل های نسل قبلی قطر بیشتری دارد. همچنین مجهز به جداکننده ای است که تداخل بین کابل ها را کاهش می دهد. این کاهش تداخل نقش مهمی در افزایش سرعت انتقال داده و بهبود کیفیت دارد. پهنای باند کابل cat6 دو برابر کابل cat5 است. این کابل تا 10 گیگابایت در ثانیه را پشتیبانی می کند و دارای پهنای باند 250 مگاهرتز است که البته این مقدار فقط در فاصله 37 تا 55 متری سرعت را حفظ می کند.

کابل Cat6 برای مناطقی که سیم کشی گسترده ای ندارند نسبت به نسل قبلی ویژگی های بهتری دارد. این کابل سازگاری خوبی با کابل cat5e دارد که باعث افزایش محبوبیت و استفاده دوگانه از این مدل کابل شده است. از نظر سرعت کابل نسل ششم سرعتی برابر با کابل cat5e دارد اما تفاوت اصلی در کارایی این سرعت است. در تئوری، cat5e دارای استاندارد گیگابیت است. اما این مورد در کابل cat6 تایید شده است که امکان مدیریت بهتر ترافیک را فراهم می کند.

کابل شبکه cat6a
تفاوت این کابل با کابل cat6 در موارد جزئی است. هر دو کابل سرعت و انعطاف یکسانی دارند. هر دو کابل برای برنامه های انتقال صدا و تصویر PoE مناسب هستند، اما کابل cat6a حجم بیشتری از داده را حمل می کند. این کابل عمدتاً در مراکز داده و شبکه های ذخیره سازی SAN که نیاز به اتصال 10 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر دارند استفاده می شود. هادی و پوشش این کابل ضخیم تر و نصب آن دشوارتر است، بنابراین هزینه های مربوط به نصب آن نیز بیشتر خواهد بود. یکی از مهم ترین تفاوت های این کابل با نسل قبلی آن افزایش پهنای باند آن تا 500 مگاهرتز می باشد، علاوه بر این به دلیل قطر بیشتر، این کابل می تواند گرمای تولید شده را بهتر از انواع قدیمی دفع کند.

کابل شبکه cat7
این کابل همچنین قادر به انتقال اطلاعات با سرعت حداقل 10 گیگابایت بر ثانیه است. البته این کابل در شرایط آزمایشگاهی دارای سرعت 40 گیگابایت بر ثانیه برای مسافت 50 متر و سرعت 100 گیگابایت بر ثانیه برای مسافت 15 متر می باشد. این کابل به دلیل ویژگی های خاصی که دارد برای زیرساخت اصلی اترنت استفاده می شود. در کابل cat7 مجموعه 4 جفت سیم داخل کابل علاوه بر روکش روی هر جفت سیم دارای روکش دوتایی نیز می باشد که نشان دهنده بهبود ساختار این نوع کابل ها نسبت به نسل های قبل می باشد. این ساختار کابل cat7 را برای استفاده در شبکه های اترنت پرسرعت مناسب می کند. پهنای باند یا فرکانس این کابل در طول 100 متر برابر با 600 مگاهرتز است.

سرعت و پهنای باند کابل شبکه
سرعت و پهنای باند از مهم ترین ویژگی های کابل LAN است که تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. سرعت کابل LAN بسته به طول، قطر و ساختار کلی کابل متفاوت خواهد بود. هر چه طول کابل بیشتر باشد، سرعت و کیفیت انتقال داده کمتر است. برخی از کابل ها با وجود داشتن محافظ خاص، نویز و تداخل را از بین می برند که بر سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات تأثیر می گذارد. عدم توجه به ویژگی های هر کابل می تواند باعث ایجاد سرعت پایین و سایر مشکلات شبکه شود. توجه داشته باشید که علاوه بر نوع کابل شبکه، سوئیچ شبکه نیز نقش مهمی در سرعت تبادل اطلاعات ایفا می کند، زیرا سوئیچ با سریع ترین لینکی که از عهده آن بر می آید مذاکره خواهد کرد. سوئیچ شبکه با بالاترین سرعت شروع به کار می کند و اگر کابل شبکه از این سرعت پشتیبانی نکند، سرعت کاهش می یابد.

برای خرید کابل شبکه لگراند cat7 با بهترین قیمت و کیفیت می توانید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

کابل شبکه لگراند
لگراند نام یک برند فرانسوی معتبر جهانی در زمینه ساخت انواع تجهیزات مرتبط با شبکه است که بر بازارهای جهانی مسلط است و محصولات باکیفیت این برند در سراسر جهان عرضه می شود. کابل شبکه تولید شده توسط برند لگراند از تنوع بالایی برخوردار بوده و هر کدام با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می گیرد. کابل های شبکه بستر مناسبی برای برقراری ارتباط بین دستگاه های مختلف و تبادل اطلاعات هستند. با پیشرفت تکنولوژی، دسترسی به اینترنت و شبکه های ارتباطی مختلف، نیاز روزافزونی به انواع کابل های LAN احساس می شود. یکی از پرطرفدارترین محصولات برند لگراند کابل های cat می باشد که با استفاده از بهترین متریال و پیشرفته ترین تجهیزات جهت انتقال اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن طراحی و تولید شده است.

کابل های لگراند cat نماینده اصلی این برند هستند و یکی از محبوب ترین آنها کابل شبکه لگراند cat6 با سرعت پیچش 2 یا بیشتر در هر سانتی متر کابل است که نویز را به کمترین حد ممکن کاهش می دهد. میزان پیچش کابل های شبکه لگراند نسل قبلی 1.5 تا 2 در سانتی متر بود. روکش خارجی کابل لگراند از مواد PVC، LSZH و LSOZ ساخته شده است. کانکتور کابل شبکه Legrand RJ45 با اکثر تجهیزات شبکه خانگی و اداری سازگار است. کابل لگراند لان علاوه بر کیفیت منحصر به فرد، قیمت مناسبی دارد و یکی از بهترین گزینه ها در هنگام خرید کابل شبکه است.

دیدگاهتان را بنویسید