نام خدمه و تاریخ اولین پرواز خصوصی به ایستگاه فضایی را تأیید کنید



ناسا تاریخ و نام اولین ماموریت سرنشین دار از فضای آکسیوم به ایستگاه فضایی بین المللی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیساولین ماموریت سرنشین دار شرکت فضایی خصوصی Axiom Space قرار است در 28 فوریه 2022 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرتاب شود و چهار نفر به نام “لری کانر” را به عنوان فرمانده پرواز “مایکل لوپز – الجزایر، فضانورد بازنشسته ناسا” حمل کند. و رهبر ماموریت، مارک پتی و اتان استیپ در این ماموریت متخصص خواهند بود.

فضانوردانی که سال آینده در اولین ماموریت شخصی سرنشین دار خود به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد، تمامی ارزیابی های پزشکی خود را تکمیل کرده اند.

بنابراین، ناسا و شرکای بین المللی آن حضور چهار خدمه را برای ماموریتی به نام «ماموریت آکسیوم 1» یا «ایکس-1» که قرار است در 28 فوریه 2022 به فضا پرتاب شود، تایید کرده اند.

خدمه ماموریت Ax-1 توسط ناسا و بخش عملیات چندجانبه آن، ائتلافی متشکل از پنج آژانس فضایی بین‌المللی که تصمیم می‌گیرند چه کسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند و نقش هر خدمه در این مأموریت چیست، تأیید شده است.

به گفته ناسا، اخذ تاییدیه از بخش عملیات چندجانبه خدمه و انجام ارزیابی‌های پزشکی نقطه عطف مهمی در ارسال اولین ماموریت سرنشین دار به آزمایشگاه مدار است.

لوپز الجر معاون رئیس فضای Axiom و فضانورد سابق ناسا است که قبلاً چهار بار پرواز کرده است، از جمله به عنوان فرمانده مأموریت پرواز 14 به ایستگاه فضایی بین‌المللی. بتی همچنین یک تاجر و بشردوست کانادایی است و استابی یک سرمایه‌گذار و خلبان سابق در نیروی هوایی سرزمین‌های اشغالی است.

این چهار نفر در یک ماموریت هشت روزه به ایستگاه فضایی بین المللی برای انجام آزمایش های دقیق شرکت خواهند کرد. در مجموع 25 آزمایش بر روی علم، آموزش و توسعه متمرکز خواهد شد، از جمله تحقیقات در مورد اثرات سفر فضایی بر سلول های پیر و سلامت قلب. به گفته Axiom، برخی از پروژه های تحقیقاتی برنامه ریزی شده از همکاری طولانی مدت کانر با کلینیک مایو و کلینیک کلیولند ناشی می شود.

ناسا همچنین برای دومین ماموریت سرنشین دار Axiom به ایستگاه فضایی چراغ سبز نشان داد. این ماموریت که با نام Ax-2 شناخته می شود، در حال حاضر قرار است از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 پرتاب شود.

Axiom Space همچنین با SpaceX برای پرتاب چهار ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از کپسول های Crew Dragon و موشک های Falcon 9 همکاری کرده است.

ماموریت Ax-1 بخشی از برنامه بلندمدت Axiom Space مستقر در هیوستون برای گسترش دسترسی به مدار نزدیک زمین است. این شرکت یکی از چندین شرکتی است که برای ساخت ایستگاه فضایی تجاری به جای ایستگاه فضایی بین المللی کار می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید