لزوم برخورد با دانه های درشت در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مهدی الرجانی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک مدیران قضایی و اداره اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین که با هدف پیشگیری از غیرقانونی برگزار شد، افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات: جهل و تخلف دو مقوله در اجرای برنامه هستند که با جلوگیری از تغییرات غیرمجاز کاربر همپوشانی دارند.

وی گفت: شفاف سازی در شناسایی تخلفات، حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف غیرقانونی و تخریب این اراضی در حاشیه شهرها باید شفاف سازی شود.

الرجانی تاکید کرد: نظارت خودکار می تواند تا حد زیادی از تغییرات غیرمجاز کاربری جلوگیری کند، باید نقشه پراکندگی جغرافیایی اراضی که تغییرات زیادی در کاربری اراضی استان داشته است تهیه شود و اقدامات ویژه در این زمینه انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: رویکرد اولیه استاندار برخورد با افرادی است که با استفاده از روابط ناسالم مرتکب تخلف شده اند و در برخورد با مفاسد مجبور به برخورد با فردی نیستیم.

افزایش تغییر کاربری زمین

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان قزوین گفت: تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در سال های اخیر افزایش یافته و موقعیت استراتژیک و موقعیت استان به عنوان شاهراه ارتباطی در این زمینه باعث آن شده است.

سرهنگ مهدی بختیاری افزود: به نظر می رسد جلسات و فعالیت های دستگاه های مربوطه آن طور که باید به نتیجه مثبتی منجر نشده است.

وی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز به سرعت در حال انجام است و تصمیم جدی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

بختیاری گفت: در این زمینه همکاری لازم بین روستاها، بخشداری ها و استان ها وجود ندارد و گزارشی مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها گزارش نشده است.

این مسئول اضافه کرد: حضور نماینده قوه قضائیه در اجرای احکام می تواند بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید