در تیراندازی بین تگزاس و آمریکا سه نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند



فاکس نیوز صبح دوشنبه گزارش داد که تیراندازی در یک پمپ بنزین در گارلند رخ داده است.
پلیس گفت که تصاویر تلویزیونی نشان می دهد مرد مسلحی در مغازه را باز کرده و به افراد حاضر تیراندازی می کند.
همه قربانیان تیراندازی نوجوانان 14 تا 15 ساله بودند. پلیس اعلام کرد که وضعیت این نوجوان 15 ساله نیز وخیم است و او به بیمارستان منتقل شده است.
پلیس گارلند، تگزاس، یک نوجوان 14 ساله را به دلیل تیراندازی دستگیر کرد.
پلیس تگزاس افزود: متهم پس از حضور در مقابل در ورودی فروشگاه از صندلی مسافری یک کامیون پیاده شد و حداقل 20 گلوله در محل شلیک کرد. سپس مرد سوار یک خودرو شد و صحنه تیراندازی را ترک کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، تیراندازی های دسته جمعی و سایر اشکال خشونت با اسلحه یک مشکل بزرگ در ایالات متحده است و گروه های کنترل تسلیحات می گویند که مقررات را تشدید کرده و استفاده از سلاح گرم را در ایالات متحده افزایش داده اند.

پرزیدنت جو بایدن خشونت با اسلحه در این کشور را یک “اپیدمی گسترده” و “مایه شرمساری بین المللی” توصیف کرده است.
قتل عام به یک پدیده رایج در ایالات متحده، به ویژه در اواخر قرن بیستم تبدیل شد. پیش از این، زمانی که تیراندازی منجر به قتل عام در ایالات متحده می شد، میانگین فاصله بین حادثه مشابه بعدی شش ماه بود، اما در دهه ها و به ویژه در سال های اخیر، سطح خشونت در ایالات متحده به شاید هفتگی افزایش یافته است. تلفات در سراسر کشور

به گزارش سی ان ان، نیمی از کشورهای توسعه یافته جهان حداقل یک بار تیراندازی دسته جمعی را بین سال های 1998 تا 2019 تجربه کرده اند و جهان در 22 سال گذشته بیش از هشت مورد را تجربه کرده است، اما ایالات متحده شاهد 100 مورد بوده است. یک گروه مسلح به سلاح گرم باعث کشته و زخمی شدن 2000 نفر شد.
ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که بیشتر از مردم سلاح دارد. طبق بررسی Small Arms Survey (SAS)، به ازای هر 100 شهروند ایالات متحده، 120 سلاح گرم وجود دارد.

این گزارش می افزاید: «این تعداد در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار زیاد است، زیرا در مناطقی مانند جزایر فالکلند به ازای هر 100 نفر 62 اسلحه گرم وجود دارد و بنابراین پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد». یمن به ازای هر 100 نفر 53 قبضه اسلحه دارد که سومین دارنده سلاح در جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید