زری: دولت در بودجه سال 1401 توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های صنعتی داشت



یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 تاکید کرد: دولت در بودجه سال 1401 توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های صنعتی داشته است و امیدواریم این روند در ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد.

رحیم زارع در تشریح جزییات بخش‌هایی از لایحه بودجه سال آینده گفت: در هفته‌های اخیر دولت سیزدهم بودجه خود را با محوریت رشد اقتصادی و کنترل تورم ارائه کرد که توجه ویژه به بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی از جمله آن است. شامل کاهش 5 درصدی مالیات بر شرکت های تولیدی است که تصمیم بسیار خوبی است.

وی افزود: البته این تصمیم با جذاب‌سازی تولید به افزایش تقاضا در بخش فعالیت‌های تولیدی کمک می‌کند و می‌تواند بخش زیادی از مالیات‌های پرداختی صنایع بزرگ را کاهش داده و منجر به سودآوری صنایع بورسی و هدایت منابع داخلی شود. به سمت برنامه های توسعه و رشد قیمت.» در بلندمدت منجر می شود. تخصیص ردیف بودجه جداگانه به صندوق تثبیت و تقویت با منابع حدود 50، از دیگر اقدامات حمایتی سود دولت در این لایحه بود.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در ادامه با بیان اینکه مصوبات 10 ماده ای حمایتی دولت با استقبال گسترده فعالان بازار سرمایه مواجه شد، گفت: این یکی از امیدوارکننده ترین اقدامات در خصوص بازار سرمایه بوده است. از جمله مهم ترین مواردی که در این مصوبه آمده است می توان به بازگشت مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت، اختصاص 10 درصد از وجوه تامین سهام دولت برای بازاریابی و اعلام نرخ ارز 90 درصدی بانک ها اشاره کرد. قیمت برکت طی شش ماه گذشته، حضور رئیس سازمان بورس در جلسات ستاد و کاهش انتشار اوراق قرضه اقتصادی.

زارع همچنین تعیین سقف 5000 تومانی نرخ خوراک پتروشیمی و 2000 تومانی نرخ گاز در صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایشی را از دیگر تصمیمات امیدوارکننده و بسیار موثری دانست که مورد حمایت فعالان بازار سرمایه نیز قرار گرفت.

این معاونت در پایان گفت: در مجموع وزارت اقتصاد و دولت رویکرد حمایتی را از تولید و بازار سرمایه دنبال کرده اند و امیدواریم در ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید