بیمه شخص ثالث گران نیست



مدیرعامل بیمه ایران گفت: در مقایسه با افزایش قیمت تمام شده سایر بخش ها، قیمت بیمه شخص ثالث افزایشی نداشته است.

سید مجید بختیاری در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: در این نمایشگاه دیدیم که چگونه جوانان این کشور با توانمندی هایی که در کشور وجود دارد. راه حل های خوبی برای حل مشکلات در زمینه های مختلف پیدا کنید.» مقدمه از فرهنگ، صنعت، پزشکی و غیره.

وی با اشاره به همکاری مشترک بیمه و جهاد دانشگاهی گفت: می توانیم بخشی از نیازهای بیمه ای شرکت ها را برطرف کرده و این گروه را جستجو کنیم. مثلاً در بحث پزشکی و ناباروری، اگر بحث خلاقیت، نوآوری و همکاری باشد، خطرات ناباروری توسط زوج هایی که می خواهند در قالب یک جامعه آماری ازدواج کنند تأمین می شود. صنعت بیمه نیز به عنوان یک صنعت سرمایه گذاری می تواند در برخی پروژه ها سرمایه گذاری کند تا از مرحله تحقیق و تجاری سازی خارج شود.

مدیرعامل شرکت بیمه ایرانیان افزود: جهاد دانشگاهی می تواند کمک زیادی به ایمن سازی کند. به عنوان مثال، جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی و آموزشی ممکن است قابلیت های بسیاری داشته باشد که به نفع نیروی انسانی مؤمن باشد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه روحیه کارآفرینی و خلاقیت به چشم می خورد که بیمه به شدت به این روحیه نیاز دارد. در واقع بیمه به مدیران و کارشناسان خود نیاز دارد تا روش های قدیمی خود را شکسته و توسط افراد خلاق و کارآفرین آموزش ببینند.

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس گزارش بیمه مرکزی در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار خودرو بدون بیمه نامه شخص ثالث وجود دارد. به نظر شما دلیل چیست؟ گفت: نمی دانم این عدد درست است یا نه. تا جایی که می دانیم بیمه در مقابل غیرقانونی با استقبال مردم مواجه شده است. البته ممکن است ادوات کشاورزی یا خودروهای خارج از خدمت یا حتی چند نفر هنوز خودروی خود را بیمه نکرده باشند.

شایان ذکر است رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ 29 آذرماه در مراسم افتتاحیه سامانه های خدمات الکترونیک صندوق بیمه خسارات بدنی و اعلام کرده بود از 25 میلیون خودروی کشور که معادل 23 میلیون و 500 هزار خودرو است، بیمه شخص ثالث دارد.

بختیاری در پاسخ به سوال دیگری: آیا افزایش نرخ بیمه منجر به کاهش تقاضا نمی شود؟ وی گفت: در مقایسه با سایر افزایش هزینه ها، قیمت بیمه افزایش نیافته است. از طرفی اگر دقت کنید بیمه یک نفر حدود 600 میلیون تومان است; در حالی که مبلغی که مردم برای بیمه می پردازند آنقدرها هم زیاد نیست.

وی در پایان گفت: بیمه علاقه ای به افزایش قیمت ندارد اما باید گفت نسبت به سایر قیمت ها در کشور بیمه گران نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید