افزایش پروازهای BAM – ایرنا



علی قاسم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهر بم هم اکنون چهار پرواز رفت و برگشت در هفته از بم به تهران در روزهای شنبه و دوشنبه دارد.

وی گفت: از روز پنجشنبه 9 دی ماه سفرها به این شهرستان به عنوان برنامه جدید اجرا می شود.

قاسم زاده تصریح کرد: پیگیر افزایش پروازهای بم به تهران و مشهد مقدس هستیم که با مدیرعامل دو شرکت هواپیمایی مذاکره شد.

به گفته وی، سومین پرواز بام تهران پنجشنبه 9 دی ماه اضافه می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان تصریح کرد: از شهروندان و مسئولان شهرستان های شرق استان کرمان برای تامین مسافران این پروازها درخواست داریم و در صورت هماهنگی و همدلی بیشتر قول می دهیم پروازها به شهر را افزایش دهیم. بام. .

اگر در زلزله بم فرودگاه داشتیم

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان همچنین به تشریح نقش فرودگاه بم در نجات زلزله فاجعه بار هجده سال گذشته این شهر پرداخت و گفت: اگر این شهر در سال 82 در زمان زلزله بم فرودگاه نداشت، امداد رسانی می شود. به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است، از جمله بیش از 80 درصد از قربانیان.”

قاسم زاده افزود: اگر فرودگاه بم در آن زمان فعال نبود، امکان تخلیه و انتقال بیش از 8000 مجروح از ساعت 17 تا 8 صبح روز بعد از زلزله (شنبه) به سایر استان ها برای مداوا وجود نداشت. “

وی گفت: همچنین در صورت نبود فرودگاه، امکان انتقال فوری نیروهای امدادی از سراسر کشور و حتی از سراسر جهان وجود نخواهد داشت.

قاسم زاده ادامه داد: فرودگاه بم نیز نقش مهمی در انتقال ماشین آلات و تجهیزات به بم داشت که در صورت عدم ورود سریع این ماشین ها به بم مشکلات بیشتری ایجاد می شود و امکان امداد رسانی محدودتر می شود.

به گزارش ایران، فرودگاه بم از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1389 یکی از مرزهای هوایی کشور است.

شهرستان بم در 195 کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید