از اهداکنندگان عمده نمونه بیولوژیکی تجلیل شد



همزمان با دومین روز برپایی نمایشگاه توانمندی های دانشگاه جهاد دانشگاهی، مراسم تجلیل و قدردانی از اهداکنندگان عمده نمونه های زیستی به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با حضور رئیس جمهور برگزار شد. از دانشگاه جهاد.

به گزارش ایسنا، در دومین روز از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی، چهار خیر عمده نمونه های بیولوژیکی در زمینه گیاهان، سلول های انسانی، مواد ژنتیکی و مولکولی و میکروارگانیسم ها را به مرکز ملی تغذیه اهدا کردند. ذخایر ژنتیکی و بیولوژیکی ایران.

این مراسم با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر مجید تولیت ابوالحسنی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سردار علی مهدی پور معاون بهداشتی پدافند غیرعامل برگزار شد. سازمان. جمعی از مسئولین جهاد دانشگاهی دکتر سید محمد حسین مدریسی استاد ژنتیک انسانی گروه ژنتیک پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت حمایت و اهدای نمونه های ارزشمند باکتریایی به بانک میکروارگانیسم ها و مجموعه ناقلین. و میزبان بانک مولکولی مرکز ملی منابع ژنتیکی و بیولوژیکی. «دکتر محمدعلی ملبوبی» معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی برای حمایت و اهدای نمونه‌های ارزشمند برای جمع‌آوری وکتور و میزبانی بانک مولکولی مرکز ملی منابع ژنتیکی و زیستی ایران؛ «دکتر سید نصرالله طباطبایی» عضو هیئت علمی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور حمایت و اهدای نمونه‌های ارزشمند رده‌های سلولی به بانک سلول‌های انسانی و حیوانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و بیولوژیکی ایران؛ از “دکتر قدیر رجب زاده” (رئیس هیات مدیره) و “دکتر ابوالفضل فالوانلو” (معاون پژوهشی) از پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی مشهد به دلیل حمایت و ارائه نمونه های ارزشمند از مجموعه زرشک به بانک گیاهی تجلیل شد. مرکز ملی ژنتیک و تحقیقات منابع زیستی ایران.

دکتر حمیدرضا تیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم گفت: راه حل مشکلات کشور توسعه علوم و فناوری های ماست و تمام تلاش همه محققان و جهادگران حاضر در اینجا این بود که ثابت کنیم می توانیم حرکت کنیم. در مرزهای تجاری سازی علم و فناوری.» باید آن را به جامعه ارائه کنیم. بنابراین سیاستمداران باید برنامه ریزی کنند و از توانمندی های موجود استفاده کنند.

دکتر افزود. تیبی: یکی از مجموعه هایی که در آینده به رشد سریع علم کمک می کند، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و بانک های این مرکز است. فعالیت های این مرکز کار ملی و دولتی است اما متاسفانه آنطور که باید و شاید از این مرکز حمایت نشده است و نیازمند تامین بودجه و زیرساخت های لازم هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی از اساتید و پژوهشگرانی که با اهدای نمونه های بیولوژیکی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران حمایت کردند، تشکر کرد.

دکتر محمدعلی ملبوبی، معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و اهداکننده اصلی نمونه های بیولوژیکی در این مراسم گفت: هرچند مخالفانی برای فعالیت این مرکز وجود دارد، اما جهاد دانشگاهی توانسته این مرکز را به شدت تاسیس و مدیریت کند.

دکتر افزود. ملبوبی: منابع ژنتیکی سرمایه فعالیت های بیوتکنولوژی است و نیاز به افزودن بانک اطلاعاتی برای این کار وجود دارد.

سردار علی مهدی پور، معاون بهداشتی سازمان پدافند منفی کشور نیز با اشاره به نقش مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی در ایران، گفت: این بانک زیستی می تواند اثرات خوبی در کشور و همچنین سازمان پدافند منفی داشته باشد. ما از این مرکز مطلع هستیم. ما به دنبال طرح جامعی هستیم که در صورت مواجه شدن کشور با مشکل (با استفاده از ظرفیت های موجود) بتوانیم به آن پاسخ دهیم.

سردار مهدی پور خاطرنشان کرد: زیرساخت هایی مانند مرکز ملی ذخایر ژنتیکی زیرساخت های اساسی هستند که اگر به درستی از آنها حمایت نکنیم کشور آسیب پذیر می شود. بنابراین ما از فعالیت های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران حمایت مادی و معنوی می کنیم و به دنبال تقویت زیرساخت های این مرکز هستیم و این را پشتوانه وظیفه خود می دانیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید