– رئیس جمهور لبنان: برخی به دنبال سرنگونی دولت هستند



رئیس جمهور لبنان با تاکید بر اینکه کسانی پشت بسته شدن این کشور هستند، بر لزوم توقف این بسته شدن برنامه ریزی شده که منجر به فروپاشی رژیم می شود، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، میشل عون، رئیس جمهور لبنان شامگاه دوشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی آتی با اشاره به اینکه برخی افراد پشت تعطیلی این کشور هستند، گفت: انتخابات پارلمانی آتی باید بر اساس همه پرسی باشد. لازم است در این مورد موضع روشنی اتخاذ شود، زیرا خطری فزاینده برای وحدت کشور ایجاد می کند.

عون بر ضرورت گفت‌وگوی ملی در لبنان تاکید کرد و گفت: لبنان باید منبع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها باقی بماند و به محل درگیری تبدیل نشود.

به گزارش این نشریه، وی افزود: درست است که دفاع از میهن نیازمند همکاری ارتش، مردم و مقاومت است، اما مسئولیت اصلی بر عهده دولت است. دولت فقط راهبرد دفاعی را تعیین می کند و قبل از رسیدن به این نقطه باید جلوی تعطیلی و اخلال عمدی که منجر به انحلال دولت می شود گرفته شود.

رئیس جمهور لبنان گفت: دولت باید کار کند و پارلمان باید بر کار دولت نظارت داشته باشد و در صورت لزوم پاسخگو باشد و در تعطیلی نقشی نداشته باشد، در حالی که برخی از مقامات همچنان به فلج کردن و بستن موسسات ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: “دولت باید امروز و نه فردا برای رسیدگی به مشکلات تشکیل جلسه دهد، زیرا نهادهای فلج شده در لبنان به یک روش تبدیل شده اند و خطرناکتر این است که قوه قضاییه دیگر پاسخگو نیست.”

وی گفت که ممانعت مجلس نمایندگان منجر به فروپاشی دولت می شود و قانون «کنترل سرمایه» (کنترل ثروت) باید دو سال و دو ماه پیش برای نجات وضعیت مالی کشور اجرا می شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید