ائتلاف بهترین گزینه برای تشکیل دولت برای جنبش شیعی در عراق


ائتلاف  بهترین گزینه برای تشکیل دولت برای جنبش شیعی در عراق

یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است که بهترین گزینه برای مقاومت و جنبش شیعی در عراق، تشکیل ائتلاف برای تشکیل دولت است و اگر این امر خیلی دیر اتفاق بیفتد ممکن است عراق را با بحران مواجه کند.

آقای جعفر رضوی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان عراق درباره تحولات اوضاع عراق و رایزنی ها برای تشکیل دولت به ویژه با جریان صدر که بیشترین آرا را به دست آورد، گفت: دو راه وجود دارد. در حال حاضر در مورد نتایج انتخابات، وضعیت موجود را تا حدودی کاهش داده است، دیگری بحث تشکیل دولت است.
وی افزود: در خصوص نتایج انتخابات العامری، وی به گفت وگو با الصدر رفت زیرا این جریان اکثریت دارد و به دنبال حمایت مردمی است، اما الصدر نیز باید بداند که بدون ائتلاف نمی تواند دولت تشکیل دهد.
این کارشناس مسائل منطقه گفت: در جامعه عراق گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه الصدر گزینه نهایی نیست و قصد دارد به تنهایی در مورد تشکیل دولت تصمیم گیری کند و این صحت ندارد. البته العامری به دنبال این است که جنبش صدر را متقاعد کند که در چنین شرایطی ائتلافی در عراق برای تشکیل دولت تشکیل می شود.
رضوی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی جریان غربی یعنی همپیمان غربی بسیار فعال شده است و به نظر می رسد بهترین گزینه در دوره اخیر برای جریان و مقاومت شیعه، ائتلاف و تشکیل یک ائتلاف است. دولت و دولت».
وی افزود: همچنین باید در نظر داشته باشیم که روند انتخابات در عراق بسیار طولانی است و تشکیل دولت زمان زیادی می برد و اگر این اتفاق به زودی رخ ندهد، عراق وارد بحران خواهد شد.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین درباره فعالیت های اخیر حشد الشعبی و مقاومت گفت: به طور کلی مقاومت و حشد الشعبی از زمان سرکوب داعش در عراق به دنبال پاکسازی عراق نیز بوده است، بنابراین فعالیت آنها مربوط به انتخابات است. و تحولات.. عراق نیست و در گذشته پاکسازی کرده اند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید