سردار نقدی: جهاد علمی یکی از روشن ترین راه های تقرب به خداست



معاون هماهنگ کننده سپاه جهاد اسلامی ابزار علمی را تقرب به درگاه الهی دانست و گفت: علما و پژوهشگران باید خود و علوم خود را وقف اسلام و انقلاب کنند تا مانند شهید سلیمانی که وجود خود را تقدیم کرد، اثرگذار و ماندگار باشد. انقلاب و جهان اسلام».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سپاه نیوز به نقل از سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور سران، مدیران، فرهیختگان، پژوهشگران حوزه فناوری پژوهش و جمعی از خانواده های دانشمندان فوت شده در زمینه تحقیقات علمی. فناوری پژوهشی در دانشگاه امام حسین(ع)، شهید حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت ایام حماسه 18 دی و یاد و خاطره سردار دلها گفت: جهاد با روحیه یکی از مهمترین راه های رسیدن به خداست. در آن تلاش و جهاد علمی راه روشن تقرب به خداست.

وی ادامه داد: جهاد علمی مولفه هایی دارد که شکل یابی مسئله و وجود فرمول هایی برای حل مسئله از جمله این مولفه هاست.

سردار نقدی کار با کلیشه ها را ناکارآمد عنوان کرد و گفت: باید طرح های جدید را معرفی کنیم و با کنار گذاشتن کلیشه ها روش های تحقیق را متحول کنیم. اجازه دهید محققان در این زمینه آزادی و حمایت داشته باشند.

وی تاکید کرد: سومین مولفه جهاد علمی و موفقیت در این عرصه این است که علما و پژوهشگران باید خود و علم خود را به طور کامل وقف اسلام و انقلاب کنند تا مانند شهید سلیمانی که وجود خود را وقف انقلاب و انقلاب کرد، مؤثر واقع شوند. انقلاب جهان اسلام.. همیشه باش.

در ابتدای مراسم گزارش کاملی در حوزه پژوهش، دستاوردهای دانشگاه، برنامه ها و تحولات آتی حوزه پژوهش و فناوری در رابطه با مولفه هدایت کننده فضای پژوهشی، محیط زیست، نیروی کار ماهر و متخصص، مدل عملیاتی برای برنامه ریزی و تحقیق توسط دبیر و در این مراسم ارائه شد.

در پایان این مراسم از نخبگان، فعالان عرصه پژوهش و خانواده های دانشمندان فقید دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید