خروج آموزش پزشکی از وزارت بهداشت در دستور کار مجلس قرار گرفت



قائم مقام سازمان آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت وزارت بهداشت در برابر طرح افزایش توانمندی های پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان می دهد که تنها راه تحقق عدالت در کسب آموزش پزشکی تنها راه است. آموزش پزشکی که از وزارت بهداشت سلب شده است.

به گزارش ایسنا، احمد نادری با انتقاد از اینکه وزارت بهداشت از اصلاحات در زمینه دسترسی به خدمات سلامت در کشور خودداری می کند، گفت: این وزارتخانه در اتفاقات اخیر نشان داده است که بیشتر حافظ منافع قشر پزشکی بوده تا منافع جامعه. مردم و ملت».

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: با توجه به شرایط کنونی به نظر می رسد حتی در صورت موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش ظرفیت، مسئولان وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش ظرفیت انجام خواهند داد. ظرفیت.”

وی با ابراز نگرانی از روند تصمیم گیری در خصوص طرح افزایش توانمندی های پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصمیم گیری قاطع و مشخص برای افزایش توانمندی های پزشکی پرهیز می کند. و این شبهه را به وجود آورده است که این نتیجه فشارها و فشارهای شدید است.» از صنف پزشکی به عنوان مثال، مشکل کمبود پزشک و دندانپزشک متخصص در کشور اکنون بسیار محسوس است، اما متاسفانه در مصوبات و مصاحبه با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور مورد توجه قرار نگرفت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: تاخیر در تصمیم گیری برای شکستن انحصار پزشکی صرفا به نفع حوزه پزشکی و فشار و فشار رسانه ای به مسئولان برای لغو این تصمیم از دستور کار است. به تعویق انداختن تصمیم گیری در مورد ظرفیت پزشکی، سلامت عمومی را به دلیل پیری جمعیت در 20 سال آینده به خطر می اندازد.

نادری در پایان گفت: انتظار می رود شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایستادگی در مقابل انحصار طلبان و فشار ذینفعان تصمیمات صحیح و لازم را در دستور کار قرار دهد. اما به هر حال باید گفت که راه حل اساسی رفع نواقص، خروج آموزش پزشکی از وزارت بهداشت است و مجلس قطعا پیگیر این موضوع خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید