دکتر.. منتظری: راه آینده و راه نجات کشور چیزی جز مدیریت و فرهنگ جهادی نیست



رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی دانشگاه جهاد دانشگاهی تاکید کرد: پشت هر دستاوردی که در نمایشگاه توانمندی های جهاد دانمارکی می بینید، جهادگران با اعتقادی که ریشه در دین و میهن داشت حضور داشتند و سعی در مقابله داشتند. مشکلات با روحیه جهادی». راه آینده و راه نجات کشور چیزی جز مدیریت و فرهنگ جهادی نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی و از قدیمی ترین جهادگران کشور در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی به ایسنا گفت: این نمایشگاه بخشی از توانمندی های جهاددانشگاهی را منعکس می کند. جهاد دانشگاهی در طول سالیان این نهاد پربرکت.» اما چه کسانی این فعالیت ها را انجام دادند؟

وی افزود: پشت هر دستاوردی که در اینجا می بینید، حضور جهادگران مومن و متعهد به دین و میهن را می بینید و به خاطر آنها با روحیه جهادی سعی در مقابله با مشکلات در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی داشتند. راه آینده و راه نجات کشور چیزی جز مدیریت و فرهنگ جهادی نیست.

دکتر اشاره کرد. منتظری: اگر می خواهیم در زمان کوتاه و با امکانات محدود به دستاوردهای بزرگی برسیم باید این مسیر را انتخاب کنیم. روشی ضد بوروکراسی برای صرف مبالغ هنگفت، تشریفات و اسراف.

رئیس پژوهشکده علوم سلامت افزود: این دستاوردها محصول فرهنگ جهادی است و فرهنگ جهادی به معنای مواجهه با مشکلات با امکانات محدود، نترسیدن از مشکلات، یافتن راه های میانبر و همواره در نظر گرفتن منافع مردم و مردم است. وطن.” “

وی با تاکید بر آفت سیاست زدگی، گروه بازی ها و رفتارهای قبیله ای گفت: باید بدون توجه به طبقه بندی های دروغین و گروه بندی های دروغین در خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور تلاش کنیم و جبهه انقلاب را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

وی افزود: ما دستاوردهای زیادی (در جهاد دانشگاهی) داریم که به دلیل عدم سرمایه گذاری و حمایت از تولید آنها عملاً مورد بهره برداری قرار نگرفته است، در حالی که متأسفانه محصولات، صنایع یا محصولات مشابه را از خارج وارد می کنیم. با این حال می توانیم تحقیقات زیادی انجام دهیم و نتایج را به دولت ارائه کنیم. همچنین می‌توان تجربیات جهاد دانشگاهی را از تلاش‌هایی که برای تولید محصول انجام داد، اما بی‌نتیجه، برای دولت توضیح داد، مسیری که طی کرد و درها بسته شد تا گره عمل مشخص شود و اقدام شود.

دکتر افزود. منتظری: این گره های کور و تلاش های نافرجام همه حاصل بوروکراسی موجود و بعضاً فسادی است که اجازه اقتدار، رشد و توسعه ملی را نمی دهد.

وی در پایان تاکید کرد: البته هستند کسانی که برای تحقیر دستاوردهای ملی تلاش می کنند و دستاوردهای دیگران را بزرگ می دانند و به آنها اصالت می بخشند. این روحیه یا فرهنگ متأسفانه در کشور وجود دارد و نیاز به اصلاح دارد. اما این را نمی توان با زدن یا فشار دادن اصلاح کرد. باید آنقدر محصولات ملی را با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مردم و متقاضیان قرار دهیم که طبیعی است فکر کنیم جوانان ایرانی توانایی دسترسی به فناوری های جدید و حل مشکلات کشور را دارند. ما باید تلاش کنیم محصولاتی که تولید می کنیم چه از نظر کیفیت و قیمت و چه از نظر تکنولوژی در سطحی باشد که غربی ها به قدرت ملی اعتقاد دارند. یعنی در کنار پژوهش، جهاد فرهنگی هم باید تشکیل شود تا با جدیت در رفع موانع فکری و ذهنی از مسیر تولید ملی بکوشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید