اولیانوف: مذاکرات نتیجه محور بود



نماینده روسیه در وین در صفحه توئیتر خود درباره محوریت و کیفیت مذاکرات در نشست دیروز کمیته مشترک شورای امنیت سازمان ملل در هشتمین دور مذاکرات وین صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توئیتر خود درباره آغاز هشتمین دور مذاکرات وین نوشت: در نشست کمیسیون مشترک، آغاز دور هشتم. مذاکرات وین اعلام شد. . شرکت کنندگان مکالمات تجاری و نتیجه محور داشتند.
اولیانوف گفت: “به ویژه، آنها توافق کردند که روند تهیه پیش نویس را با سرعت بیشتری متمرکز کنند و روند دستیابی به توافق را در اسرع وقت تسریع کنند.”
اظهارات اولیانوف پس از هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم ها بیان می شود که عصر دیروز با نشست کمیته مشترک به ریاست علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سازمان ملل آغاز شد. سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا .

در این نشست که با حضور هیات های ایرانی، گروه 1+4 و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و درباره ادامه مذاکرات بحث و تبادل نظر شد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در دور قبل، بر لزوم رفع تحریم ها، ارائه ضمانت های عینی و کافی از طرف مقابل و راستی آزمایی این اقدامات تاکید کرد و اعلام کرد که هیات ایرانی آماده جدیت است. تعامل و مکالمات پیشرفته را کامل کنید.

در این نشست تمامی هیئت‌ها با اشاره به پیشرفت‌های دور قبلی مذاکرات، آمادگی خود را برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام کردند. همچنین در این جلسه متذکر شد که اکثر پیشنهادات ایران در متن جدید گنجانده شده است.
در پایان جلسه مقرر شد مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه شنبه در سطوح و قالب های مختلف ادامه یابد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید