خبرگزاری مهر: روند مذاکرات وین تغییر کرد/ اروپایی ها اراده ای ندارند اخبار ایران و جهان


ملک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند مذاکرات وین گفت: هنوز موضوع جدیدی در مذاکرات وجود ندارد و نمی توان وارد جزئیات زیادی شد.

شریعتی گفت: با این حال دو نکته مثبت در روند جدید مذاکرات قابل توجه است. تیم مذاکره کننده کشورمان در وهله اول مذاکرات را از صفر شروع نکرد، گذشته را رها نکرد، اقدامات خود را مبتنی بر متون قبلی کرد و اصلاحات خود را بر متون قبلی اعمال کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قسمت هایی از مذاکرات مشخص نشد و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شد. بر در نظر گرفته شده است. همچنین بر اساس رویکرد دولت جدید، اصلاحاتی در برخی متون قبل از مذاکرات انجام شده و توسط تیم مذاکره کننده کشورمان پیگیری خواهد شد.

شریعتی تاکید کرد: توجه تیم مذاکره‌کننده فعلی ایران به متون قبلی مذاکرات از این جهت حائز اهمیت است که تا چندی پیش تیم مذاکره‌کننده دولت سیزدهم متهم بودند که روند مذاکرات قبلی را به طور کامل متوقف کرده و از ابتدا شروع کرده‌اند، اما مشخص شد. که اینطور نیست.”

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف دولت از مذاکرات رفع کامل تحریم ها است، گفت: نکته مهم دیگر این است که در مذاکرات جدید، ایران کاملا فعال است و متن پیشنهادی از سوی ماست. کشور در حال بررسی است.” در دولت قبل، غرب متن مذاکرات را ارائه می کرد و ما در مورد پیشنهادات آنها اظهار نظر می کردیم، اما اکنون رویه تغییر کرده است.

وی درباره آینده مذاکرات گفت: غربی ها اراده ای برای انجام تعهدات خود ندارند و کشورهای اروپایی ثابت کرده اند که مستقل عمل نمی کنند. این موضوع را تایید می کند که اخیرا یکی از کشورهای اروپایی نامه آمریکایی ها را در مذاکرات خواند که توهینی به کشورهای اروپایی بود و نشان داد آنها موضع مستقلی در مذاکرات ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید