ما مشتاقانه منتظر تکمیل اطلاعات مربوط به مطالعات واکسن کرونا هستیم



معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: آخرین نتایج واکسن را دریافت کرده ایم. اما ما می خواهیم داده ها به حجم قابل قبولی برسد تا بتوانیم به مردم گزارش دهیم. بنابراین باید مدتی منتظر بمانیم تا اطلاعات ما تکمیل شود تا گزارش دهیم.

دکتر یونس پناهی در گفت وگو با ایسنا وی در خصوص نتایج مطالعات ارزیابی اثربخشی و اثربخشی واکسن‌های کرونا گفت: مطالعات تمامی واکسن‌های تولید داخل با پلتفرم‌های مختلف در مراحل مختلف انجام می‌شود که برخی از آنها در مرحله سوم، برخی در مرحله تقویتی و برخی در مرحله تقویتی قرار دارند. ما در مرحله دوم و سوم با هم هستیم.

وی تصریح کرد: ما در یک پنل از آخرین یافته ها مطلع شدیم، اما می خواهیم داده ها از نظر حجم به عدد قابل قبولی برسد تا بتوانیم گزارشی ارائه دهیم که به مردم نشان داده شود. بنابراین باید مدتی منتظر بمانیم تا اطلاعات ما تکمیل شود تا گزارش دهیم.

پناهی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون تنظیم مقررات تحقیقات Quaid-19 تعطیل شده است، گفت: خیر، تعطیل نشده است.

وی افزود: فعالیت تعطیل نیست. اما به دلیل اینکه ما چندان با رسانه ها آشنا نیستیم، رسانه پسندتر می شود. ما باید کارها را انجام دهیم و مردم آثار آن را ببینند وگرنه رسانه ای شدن فایده ای ندارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه یکی از موضوعات مرتبط با عادلانه بودن تحقیقات، ارائه نتایج تحقیقات به مردم است، گفت: در حال حاضر نتایج تحقیقات واکسن ها در اختیار مردم است، مردم خودشان را می شناسند. اما تحقیقات آنها هنوز تمام نشده است.”

وی تصریح کرد: جستجو برای هر واکسن مراحل مختلفی دارد، مجوز اورژانسی به آن داده می شود، سپس وارد مرحله پس از بازاریابی می شود و باید وارد مطالعات مرحله چهارم شود. ما می خواهیم داده های کاملی ارائه دهیم، در غیر این صورت نتایج فاز 1، فاز 2 و فاز 3 در اختیار FDA است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید