پکن: مشارکت چین و روسیه به اندازه یک کوه قوی است



سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مشارکت استراتژیک بین پکن و مسکو تاکنون آزمایش های زیادی را پشت سر گذاشته و همچنان قوی است.

به گزارش ایسنا، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در نشستی خبری درباره نقش پکن در جهان گفت: چین سیاست خارجی مستقلی را برای صلح دنبال می کند. چین همواره سازنده صلح جهانی، حامی پیشرفت جهان، حافظ نظم بین المللی و تامین کننده رفاه عمومی بوده است.

وی درباره روابط چین و روسیه گفت: “می خواهم تاکید کنم که مشارکت راهبردی همه جانبه چین و روسیه برای یک دوره جدید، تمام آزمون ها را پشت سر گذاشته و مانند کوه ها مستحکم است.” هدف همکاری چین و روسیه هرگز شکست دادن کسی نبوده است. هدف از این همکاری ارتقای پیشرفت دو کشور و دستیابی به نتایج برد-برد برای همه طرف ها است.

لژیان گفت: ما آماده همکاری با روسیه و جامعه بین المللی برای حفظ یک سیستم بین المللی با محوریت سازمان ملل متحد و همچنین یک سیستم بین المللی تحت حاکمیت قوانین بین المللی هستیم. ما همچنین آماده همکاری با یکدیگر برای حمایت و اجرای چندجانبه گرایی، برای ترویج تعمیق همکاری های دوجانبه سودمند بین کشورها و ایجاد انگیزه های جدید برای ارائه یک نیروی تثبیت کننده برای پیشرفت و صلح جهانی هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید