اقدامات دولت موقت برای رسیدگی به ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس



رئیس کمیسیون خصوصی سازی با ارائه توضیحات جدیدی درباره مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: تا زمانی که سهام این دو باشگاه در بورس عرضه نشود، مالکیت آنها در اختیار دولت خواهد بود. با این حال اقداماتی برای رفع کاستی های AFC انجام شده است.

حسین قربان زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران توضیح داد: تصمیم بر عزل اعضای کانون گرفته شد اما این به معنای واگذاری مالکیت از دولت نیست. این دو باشگاه مانند 290 شرکت دیگر در لیست واگذاری نیازمند خصوصی سازی هستند. هر شرکتی که در لیست انحلال قرار دارد با وزارت اقتصاد وظیفه دارد تا برای خصوصی سازی و سهام عدالت آماده شود. این بدان معنا نیست که مالکیت آن در اختیار وزارت اقتصاد قرار گیرد، یعنی اموری مانند برگزاری جلسه و انجام کارها به این مجموعه واگذار شود.

وی در خصوص اعتراض کنفدراسیون فوتبال آسیا به مالکیت مشترک دو باشگاه گفت: اعتراض کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به تدریج برطرف شود که در این زمینه نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا و گزارش خصوصی سازی باشگاه ها ارائه کردیم که با تعهد انجام شده توسط باشگاه ها و مورد تایید سازمان بورس، از سهام این دو باشگاه قرار است در بهمن ماه سال 1391 عرضه شوند.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: از آنجایی که اعضای کانون دو باشگاه قبلاً متشکل از سه نفر از اعضای ثابت وزیر دادگستری و وزیر ورزش و اقتصاد بودند، در حال نوشتن نامه هایی هستیم که اعضا مشترک نیستند. در واقع دولت مالک و سهامدار است اما حقوق اعمال مالکیت، برگزاری مجامع و … بر عهده وزارت اقتصاد است. قرار است اعضای هیئت مدیره و حتی افراد حاضر در مجمع با هم متفاوت باشند تا ایراد AFC برطرف شود.

قربان زاده درباره صورت های مالی دو باشگاه نیز توضیح داد: این دو باشگاه قرار است تا 15 دی ماه صورت های مالی خود را برای بررسی ارائه کنند. میزان و وضعیت بدهی ها نیز در این صورت های مالی مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش و پیام کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس، دو باشگاه تا ساعت 15:29 دیروز (23:59 به وقت مالزی) فرصت داشتند تا پاسخ نهایی خود را به ابهام کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص ارائه مجوزهای حرفه ای ارائه کنند. در همین راستا صبح دیروز اعلام شد که مالکیت باشگاه استقلال به وزارت صمت و پرسپولیس به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار می شود تا مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه حل شود. خبر از کاظم علیایی عضو کمیته اولیه صدور پروانه های حرفه ای مطمئن.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید