لوکاشنکو در سال 2021 به عنوان فاسد انتخاب شد



پروژه گزارش جرایم و فساد سازمان یافته (OCCRP) الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را به عنوان شخصیت سال 2021 برای جرایم سازمان یافته و فساد معرفی کرده است. نتیجه پیدا شد

به گزارش سایت خبری OCCRP، هیئتی متشکل از شش روزنامه نگار و محققی که در مورد فساد مطالعه و نگارش می کردند، علیرغم داشتن سابقه 1167 نامزد، مشکلی برای انتخاب “دیکتاتوری پس از شوروی” نداشتند و این اولین بار بود که جایزه دریافت می کردند. جایزه “شخصیت سال” برای بیش از یک دهه؛ تصمیم به اتفاق آرا گرفته شد.

درو سالیوان، یکی از بنیانگذاران این سازمان و یک قاضی، گفت: «سال گذشته سالی پرمخاطب برای فساد بود، اما لوکاشنکو از میان جمعیت متمایز بود.

لوئیس شلی، یکی دیگر از قاضی ها در این هیئت گفت: “رهبر بلاروس از شبکه های جنایتکار و فاسد دولت بلاروس برای ترویج مهاجرت گسترده استفاده کرد که منجر به “ناامیدی، خشونت و سرکوب بی پایان” شده است.

سالیوان افزود: “همچنین، اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، قطعا شایسته دریافت جایزه است. غنی هم در “فساد” و هم در “نقص” شگفت انگیز بود. مقامات فاسد.» اولی در «مخلوط اخلاقی» که به آن امارات متحده عربی می گویند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و سباستین کورتس، صدراعظم سابق اتریش، از بدترین افراد در سال 2021 هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید